W.C. és ami benne van…

Az igazi, értékálló művészetet csak az idővel lehet mérni (Az időt meg órával, de ez nem tartozik most ide, ezért van zárójelben.) Hogy fel tudjuk mérni egy adott művész(csoport) hatását a művészetre, az emberi gondolkodásra, a nyulak szaporodóképességére, bizony sok-sok időnek kell eltelni. Az idő kiszűri a divat, a lokális trendek zavaró hatásait, a mű és művész tiszta lényege marad meg. Ez okból idézünk az idő egy elhajlásán át az ezer évvel későbbi jövőből idecsúszott Galaktikus Poplexikonból:

 

“A legendás W.ak C.enzorok (W.ilbury C.ousins, W.ándor C.irkusz, W.eszélyes C.ékla, W.atta C.ukor) zenekar a II. évezred elején alakult egy lepukkant pestbudai lakásban néhány amatőr humanoid zenész által. Kezdetekben a ma már ismeretlen Traveling Wilburys zenekar dalait játszották akusztikus hangszerekkel. Később – az elektromosság felfedezése révén – lehetőségük nyílt az áttérésre elektromos hangszerekre. Köztudott, hogy az elektromos hangszerek automatikusan játszanak, megkímélve a zenészt a fárasztó testi mozgástól, mint például dobolás, pengetés, billentyűnyomkodás. Arról sajnos nincs információ, hogy annak idején használtak-e Elektromos Zeneszerzőt, avagy maguk komponálták dalaikat. A mai napig működő zenekar számtalan zenetörténeti rekordot tudhat magáénak, maga mögé utasítva olyan mega-bandákat, mint a Katasztrófasújtotta Terület, a Sonic Halálmajmok, vagy a Leopold és a döglegyek.

A teljesség igénye nélkül lássunk néhány példát: a zenekar aktív több, mint 1000 éve, megelőzve a Rolling Stones formációt, amely 74 évig muzsikált (az akkor már süket és vak, tolókocsis 97 éves Keith Richard haláláig.). A W.C. adta ki a legtöbb albumot a Galaxisban, szám szerint 974-et. Érdekes tendencia, hogy a zenekar fennálása első 40 évében összesen 2 lemezt csinált, a következő 260 évben egyet sem, majd az Elektromos Zeneszerző 2.0 javított éntudatú változatával imét megindult a dalgyártás és lemezkiadás. Előrejelzések szerint az elektronika további fejlődése révén 3070-re a W.C. naponta fog megjelenni egy új albummal, komoly probléma elé állítva a gyűjtőket, akik a Galaxis jó 2/3-át teszik ki. Egyes elemzők szerint ekkor fog a Galaxis gazdasága összeomlani, hisz az ipari termélés 99%-a a W.C. albumok kiadásával kapcsolatos tevékenységgel függ majd össze.

Kronológia:

  • kb. 2000 Secko Wilbury, Nuenue Wilbury, Zem Wilbury nulladunoka- testvérek* megalakítják a W.ilbury C.ousins vokális formációt.
  • Hamarosan csatlakozik hozzájuk Tom Wilbury mínuszmásodunoka- testvérük**, aki gitárfortély művészként volt ismert a nyugdíjas balett-táncosok körében.
  • A ritmusszekció kibővítése során felvették a csapatba Kate Wilbury tájfunokatestvérüket*** és Dany Wilbury ismeretlen fokú unokatestvérüket, aki valószínüleg basszusgitáron játszott. Ekkor még főleg az afrikai ihletettségű zenét játszó Oasis névre hallgató banda dalait játszották. Secko közben kivált, novícia lett a ‘Álca Fapálca Apácarend’-ben.
  • Miután Dany átoperáltatta magát svéd gombasalátává, nem volt helye többé a csapatban. (Őróla még annyit, hogy miután megromlott, és kidobták a kukába, egy a mai napig boldogan élő felvilágosult baktériumtársadalom táptalaja lett.)
  • Ezt követően kissé ellentmondásosak és hiányosak az információk. Eképzelhető, hogy létezett egy Dávid nevű dobosuk, Zsófi és Laci nevű basszeres, bár a két utóbbi lehet, hogy egy személy. Sajnos a korabeli dokumentumok a 2017-es özönvíz és tűzvész során megsemmisültek!

Első igazán stabil felállásuk a következő volt:

Z! Wilbury – dob
Zem Wilbury – gitár, ének, zongora
Tom Wilbury – gitár
Nuenue Wilbury – ének, basszusgitár
Kate Wilbury – csörgő és egyéb zaj keltő eszközök

Egyedi hangzású dalaik a galaxis legtöbb fajának körében rendkívül kedvező fogadtatásra talált, egyedüli kivétel a custeroid megahalak pándimenzionális faja, akik tömeges öngyilkolászást rendeztek minden egyes koncerten, amit naprendszerük 42 parszekes környezetében adott a méltán csodálatos zenekar. Nem megerősített információk szerint a zenekar kezdeti anyagi gondjainak megszűntetésére zsaroló-repülő, W.C. dalokat játszó bulit állítottak orbitális pályára a custeroid megahalak bolygói köré, nagy mennyiségű alkoholt, pattogatott kukoricát, pénzt csikarva ki a szerencsétlen kis lényektől. Az ártatlan faj 40 éven belül kihalt. Az utolsó (kitömött) példány a Barnard csillagi ‘Múzeum a Zene Áldozatainak’ állandó kiállításán tekinthető meg.

Dalaik szövege főleg az életről, a halálról, a mindenségről, meg mindenről szóltak. Zenéjük óriási hatással volt a Galaxis lényeire, akik mind ezt mondták/gondolták/ürítették (fajtól függően):
-Nocsak, nocsak!

Igazi nagy gigaslágereiket a 2500-as évektől jegyzi a rock-történelem. Kinek ne csalna könnyeket a szemébe a “Savas eső marja arcom”, ki ne táncolna újra és újra az “Élvezz, Robot!” zseniális ütemeire. Ezek a fenomenális dalok a valaha élt legnagyobb zenész alkotásai: Barbarossa Wilburyé.

Az elmúlt 200 évben a Zx-28 Önálló Személyiséggel bíró Elektromos Zeneszerző alkotja a zenekart. (Híresebb slágerek: “Lökd ide az elektronfröccsöt!”, “Nem vagyunk kompatibilisek”, “Gyilkosság memóriahibából”)

*amikor egy múltba tett időutazás során gyermeket készítünk szüleink valamely velünk ellenkező nemű testvérével. Mindezt valós időben tenni súlyos bűncselekmény, és tíztől-húsz ezer évig tartó hibernálással bűntetendő!
**amikor egy múltba tett időutazás során megerőszakolod múltbeli önmagad, majd a születendő gyermek genetikai állományát összekevered egy nulladunokatestvéred génkészletével egy genomixer segítségével.
***amikor egy múltba tett időutazás során elrabolod és a jövőbe hurcolod nagymamádat, mielőtt még életet adna egyik szülődnek.”

In memoriam DNA

Felhasznált irodalom:
Douglas Adams (majdnem) összes műve
Nick Hornby – Pop, csajok, satöbbi